Soliga underbara lördag :)

Idag är det en underbar dag, solen skiner och det är blå himmel! Känns lite som att det är början på våren! :) härligt!

Hur har de nu gått med träningen?
Förra veckan/helgen så blev det ca 2 timmar dans på torsdagen (Linedance och bugg) och sen lika många på fredagen när jag och min pojkvän Robin va på Lasse Stefanz på Borgen i Norrköping! :)

Denna veckan så började jag i måndags med att åka till Jivers en sväng för att dansa lite Foxtrot fortsättning och Bugg avancerad, det va ganska kul! :)

I tisdags så slutade jag jobbet kl.15.05 sen väntade jag där tills Cirkelträningen skulle börja kl.16.10. Vi va tyvärr bara två stycken, men vi jobbade på bra! :) Det va jobbigt nog, eftersom jag är så otränad. I slutet körde jag crosstrainer i vanligt tempo i 90 sekunder sen skulle jag köra på det fortaste jag kunde i 20 sekunder och sen vilotempo i 90 sekunder så man får ner pulsen och sen 20 sekunder igen... Så gjorde vi så tills vi kört fem stycken sådana 20 sekunders. Det kändes kan jag säga, ju fler 20 sekunders vi gjorde desto mer kändes de, framförallt i benen och konditionen.

I onsdags tog jag mest lugnt och plockade lite hemma.
På torsdagen sov jag till kl.12 iaf för jag skulle jobba natten kl.18.00-06.00. Jag hade fullt upp hela dagen! :)
Först tvätta, fixa lite hemma, hänga upp tvätt sen direkt iväg på FLOWIN-träning med Peo, Angelica och Frida! Det va jobbigt! Märktes att det va två år sen jag senast höll på med det! :) Men jag har känt av att jag tränat iaf, framför allt i magen! Isch vilken träningsvärk jag haft igår (fredag) och idag(lördag)! Även lite i låren. Men det är härligt! :) det ska kännas! :D
Sen när jag kom hem lagade jag mat, packade väskan, dammsög lite och städade toan, sen in i duschen snabbt för att sedan skynda till jobbet! :)
Det kändes hela kvällen och natten att jag hade tränat, vad jag va seg i kroppen! :) hehe. Trött va jag också.
Direkt efter jobbet på fredag morgon kl.06.29 skulle jag med tåget som gick till Tranås, fick försöka att hålla mig vaken, men va inte så lätt. Lite efter kl.08.00 va jag i säng iaf, sov till kl.14! :) Då va min fina Robin hemma, det va mysigt att få träffa honom! :)
På kvällen bar det av till Parkhallen i Tranås för dans till...ja vilka tror ni?....Lasse Stefanz såklart! :) Vi dansade i princip varje låt innan pausen, så blev ca 2 timmar! :) Sen efter pausen va vi trötta så då lyssnade vi bara och gick sedan hem en halvtimme innan de va slut.
Idag är det lördag och just nu är jag och Robin på väg från Tranås till Alvesta för ikväll vankas det födelsedagsfest hos min vän Ellan! :) Krypavstånd hem sen inatt ;) hihi!

Hur har det gått med maten? Har jag följt LCHF?
Ja jag tycker att jag varit duktig med att enbart äta LCHF, det va enbart förra helgen som jag drack lite vin på lördagen och på söndagen va jag och Robin på lite kalas hos hans mamma som fyllde år. Då bjöd hon på frallor och tårta och jag kände att jag inte ville säga "Nej jag vill inte ha för jag kan inte äta det"... Känns väldigt ohyfsat. Så jag åt av det då.
Men i onsdags blev vi bjudna på semla på jobbet, men då tackade jag nej faktiskt! Just för att jag inte tål nötter och sen ska jag inte äta bröd! Även i torsdags natt va det en på jobbet som bjöd på Toblerone-choklad, men då tackade jag nej ( det är juh även nötter i det).
Idag kommer jag fuska lite för jag kommer att dricka vin på festen! Men jag tänker så här; man måste leva och ha kul också! :)
Jag tycker jag klarat mig bra annars iaf! :) tror det har ändrats lite på vågen iaf :) hihi!

Nehe nu får jag tacka för mig för idag. Ha en fin dag och hoppas resten av helgen också blir bra! :)
/// Nathalie

Kommentera här: