Jobbig kväll/natt...

Usch det va min hittills värsta resa hem till Alvesta från Tranås... Snöade hur mycket som helst och blåste. Vägbanan va full med snö så man knappt såg vägen. Och i princip hela vägen hem, även om snöfallet avtog så hade de redan kommit massa snö på vägen så det blev spårigt. Plus att jag började bli trött :S usch!

Sen väl hemma när jag är redo för att lägga mig så hör jag en kvinnoröst ropa på hjälp, flera gånger om...Låter som att de kommer från rummet som ligger vägg i vägg. Jag blir helt skärrad och darrig. Funderar på vad jag ska göra och bestämmer mig för att ringa polisen. Jag får prata med dom och dom ska försöka få tag på hemtjänsten. Så nu väntar jag på att polisen kanske ska ringa upp om dom inte får tag i hemtjänsten..... Usch jag hoppas det inte är något allvarligt!
Räknar med lite sömn inatt iaf för sova kan jag inte göra än...

Kommentera här: