Trötta tisdag!

Ja idag är det trötta tisdagen! Va segt att stiga upp i morse och va ganska trött på jobbet efter lunch. Men dagen gick hyffsat snabbt i alla fall.

Igår; måndag; så va jag ute och gick stavgång med mina nyinköpta gångstavar. Det gick ganska bra men va lite svårt att få in rörelsen, men den kommer säkert efter ett tag. Gick samma runda som i söndag, men gick lite snabbare faktiskt. Jag känner att jag får bättre fart i stegen när jag har stavarna och det känns bra! :)
Idag har det varit lugnt med träningen. Jag handlade direkt efter jobbet och gjorde sen egna hamburgare, riktigt gott! :) mums! Fast mina händer va så torra så det sved något fruktansvärt på händerna när jag skulle blanda ihop det, så blev att jag fick använda engångshandskar! haha! (för övrigt brukade jag använda dom innan när jag skulle skala potatis, för mina händer tål inte det).
Jag hade funderingar på att ta mig till stan för att dansa lite på Jivers, men sen så har de snöat så mycket hela dagen och dom varnade för att det va halt så jag ville inte köra in + att kroppen va trött så hade nog inte orkat. Det får bli motionscykel imon! :)

Här är receptet:
TJOCKA HAMBURGARE

600g blandfärs
1 ägg
1 dl grillolja (t.ex vitlök eller chili m.fl.)
2 krm salt
2 krm svartpeppar

Sätt ugnen på 200 grader.
Du blandar ihop alla ingredienser och formar det till hamburgare. Lägg dom på en ungsplåt med bakplåtspapper på. Grädda i ugnen i ca. 15 min. Färdigt att äta! :)
Du kan använda salladsblad runt hamburgaren istället för hamburgerbröd. Jag tycker rödlök, gurka och paprika är gott till.
Du kan även göra egen dressing som är god till genom att blanda ihop crème fraîche, tomatpuré, paprikapulver och grillkrydda.

Denna veckan jobbar jag helgen, vilket inte är något jag ser fram emot för då får jag inte träffa min Robin ❤ så mycket.
Jag ser iaf fram emot dansen på lördag - Expanders & Kindbergs. Tror det kommer mycket kul folk :) och inte bara de "vanliga". Jag hoppas på mycket dans! :)


Nehe nu ska jag i säng, har redan slumrat i soffan så har bestämt mig för att komma i säng tidigt så jag förhoppningsvis är piggare imon! :)
Natti natti ❤

Kommentera här: