Kommit igång :)

Godkväll! :)
   Nu har jag och Robin kommit igång med träningen! Igår; måndag; så gick vi ca. 1h och 20 min med stavar...visst vi tog någon paus och så ibland, men tycker ändå det va bra gjort av oss! :) Lite roligt va att Robin va lite rädd för kossorna när vi gick igenom en kohage hehe.
Ikväll; tisdag; så gick Robin ca. 6 km och jag cyklade lite över 1 mil, fram och tillbaka till Hestra. Dit gick juh bra att cykla till Hestra för då va det mest nerförbackar, men sen tillbaka hem va lite värre. Riktigt sega backar ibland hehe :) Så det känns lite nu i benen. Men 50 minuter tog det för mig! :)
  Så nu känner jag mig nöjd. Även om det inte gick jättebra, så känns de bra att vi ändå tog oss ut och tränade och rörde på oss istället för att sitta i soffan och dega! :) Och inget godis på två dagar! Det är en bra början! :)
 
   Så till det tråkiga och irriterande för denna veckan. Jag åkte till Arbetsförmedlingen igår eftermiddag vid ca.13.15. För att skriva in mig där, man ska juh göra det första arbetslöshetsdagen. Det va ganska mycket folk där inne.
   Jag tog en kölapp och fick nummer 49! Det stod just då på nr.30. Jag tänkte: Jag måste juh få det gjort så det är lika bra att vänta...sååå lång tid kan det juh inte ta. Men jooo det gjorde de. Klockan blev 15.00 innan det va dags för mitt nummer. Jag kommer fram till disken där en äldre dam står. Jag säger att jag ska skriva in mig. Då frågar hon om jag fyllt i uppgifterna på datorn och det hade jag juh. Då va det bara det kvar att jag skulle träffa en person som kunde skriva in mig, men ett sånt "möte" skulle ta ca. 45-50min. Och dom som hade hand om det va upptagna men damen i disken sa att den ena kanske kunde va klar om ca 10-15 min eller så fick jag förslag att få ett kort där de stod den 2 september så skulle jag få komma dit idag då och ställa mig i kö IGEN.
   Så jag tänkte jag kunde vänta tills dess eftersom jag redan väntat så länge, ingen lust att komma dit igen. Jag väntar o väntar...de går 10 min....de går 20 min. Och då säger damen i disken att de inte kommer hinna det idag. Så jag fick åka hem utan någon vidare hjälp! Och jag fick vänta där i 2 timmar utan ingen hjälp alls känns det som.
  Men jag fick iaf ett kort där de stod att jag va där igår den 2 september, som jag visade för dom idag...så dom registrerade rätt dag som min första arbetslöshetsdag.
   Jag va på arbetsförmedlingen idag kl.10....eller t.o.m innan! Så jag kom iaf in och fick första kölappen och fick då faktiskt hjälp direkt. Men själva mötet tog bara 35 min. Men det va mycket info och mycket att fylla i. Och jag funderade på direkt efter jag gått därifrån, vad jag egentligen lärde mig? :) hehe. Men men, jag ska iaf dit på någon träff nästa tisdag. Får se om jag blir mycket klokare av det.
   Jag gav Arbetsförmedlingen en chans, jag gjorde det även om jag bara hört massa skit från alla andra om dom. Men nu har jag upplevt AF själv och förstår alla andra. Jag förstår inte hur dom tänker! Dom tror att bara för man är arbetslös så har man all tid i världen och råd med att betala massa bensinpengar för att ta sig till dom. Nu fick jag åka dit två ggr istället för en! Irriterande.
 
Efter dagens besök på AF så gick jag runt lite på stan i Tranås. Köpte två träningsbyxor - ett par korta och ett par långa - plus att jag fick en träningstopp på köpet! :) För att få extra motivation till att träna! :D Och sen köpte jag en topp på Lindex på rean som jag funderar på att använda i helgen :)
   Just det, vad händer till helgen då? JO! Jag och Robin ska till Norrköping på fredag för att dansa till Lasse Stefanz på Borgen PLUS att bo på hotell! :) Ska bli mysigt. Hotellfrukost sen på lördag! Mums! ;) Sen på lördag ska vi besöka min syster och systerdotter Moa bara för att jag saknar henne så! :) Hon är bara för go!
På lördagkvällen blire mer dans, fast i Tranås! I Parkhallen spelar Casanovas! :) Det är juh motion det med. På Söndag så börjar buggkurserna på Tranås Sportdansklubb i Folkets Hus. Såå ja vi kommer att ha att göra i helgen! :)
 
Imon; onsdag; har jag tänkt åka till Alvesta för att packa lite till av det jag har i köket och så. Ingen lust, men måste ta tag i det. Det får bli över dan bara, ingen lust att sova själv i en tråkig lägenhet.
 
Nehe nu blire dags för sängen, Robin ligger redan där och väntar....snarkar nog gott :)
Godnatten! Ha de bäst.

Kommentera här: