För min egen skull.

Jag kommer nu skriva ett inlägg för min egen skull. Just för att jag måste se hur långt jag kommit hitills - att jag verkligen kommit en bit på vägen, en bit på min viktresa. Fast egentligen är det inte en viktresa i sig, för jag har kommit på att jag gör denna resa för min egen skull. För att JAG ska må bra och trivas med MIN kropp. Jag motionerar och rör på mig för att JAG mår så himla bra av det, sen är det juh ett stort plus om det går neråt på vågen och måtten. För jag kommer trivas bättre i mig själv juh mindre jag blir, men det får ta den tid det tar. Som jag läste en gång för länge sen: "Slow progress is better than no progress". 
   Jag skriver inte detta inlägget för att skryta, utan mer för att jag själv ska inse att jag faktiskt kommit så här långt! :D Jag är stolt över mig själv på väldigt länge. *klapp på axeln*

   När jag och min sambo bestämde oss för att skaffa gymkort ett helt år framåt på Actic i slutet av 2013, så tog vi även bilder och mätte oss. Så nu tänkte jag dela med mig av det här, till er som är intresserade, men mest för min egen skull! :) (känner mig lite ego hehe). Detta är verkligen att gå utanför min comfortzone! Trivs inte riktigt ännu att visa mig halvnaken, men jag jobbar med att tycka om mig själv precis som jag är, varje dag. 

Här kommer min totala viktminskning och vad jag minskat i cm hitills i år. 

31 december 2013 - 15 september 2014.
VIKT:      - 19,9kg
MIDJA:   - 16,5cm
ARMAR:  H:  - 8,5cm    V:   - 8,5cm
LÅR:         H:   - 7cm      V:   - 7,5 cm 


Mätte inte rumpan förrän den 19 januari, så därför det kommer en egen del här :) 

19 januari 2014 - 15 september 2014
RUMPA:  - 14cm 



Och här är det läskiga och även en utmaning för mig: Att lägga upp halvnakna bilder på mig själv. Verkligen den nakna sanningen!! :S :P 
   De översta bilderna från december så fick jag hjälp av min sambo att fota...de från idag försökte jag fota själv.  Därför lite olika kvalité på bilderna :P men klart ser jag skillnad!  :) det är trots allt nästan 20kg skillnad!! :D Jag ser även att axelpartiet är i en rakare linje, inte lika "bubbliga" längre! :) 

Ha en bra dag och ta vara på varje dag! 
Kramar Nathalie / mittviktigaliv
♥♥♥♥♥


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vad duktig du är Nathalie. Fantastiskt bra resultat tycker jag! Modigt att ta bilde och lägga ut, så långt har jag inte kommit..
Fortsätt kämpa för dig och ingen annan, så blir det kanon. Stor kram till dig!

Kommentera här: