mittviktigaliv & Hälsocamp 3!

Hallo hallo i bloggen!
Nu är det lääääängesen jag skrev här, men ska försöka få igång det nu igen. Nu är det dags! :)
   Den 2 januari 2014 så startade jag min viktresa. Jag och sambon skaffade gymkort på Actic i Tranås. Det blev att vi gick regelbundet varje vecka - minst 2 ggr i veckan iaf. Slutade med socker, läsk, godis m.m. Och började äta mindre portioner. Så för att vi gjorde denna livsstilsförändringen så gick jag ner ca. 20 kg! :) Från januari till maj-juni.
   Sen när sommarn kom så va vi lite förslappade igen. Började äta mer...drack mer alkohol och rörde på oss mindre. Så ja, jag gick upp ca 4 kg under sommarn. Kändes surt, men är ändå glad att det inte vart mer. Men nu är det de svåra att ta sig ur de där sockerträsket...och få motivation till att fixa bra och nyttig mat och motionera mer.
   Jag kom igång och promenerade ett par ggr nu i augusti och även dansade och körde Zumba via Youtube. Sen är det en tjej som kör gratis träningspass på ABF i Tranås som jag tänkt jag ska gå på så ofta jag kan! Men jag har bara lyckats få in en gång än så länge. Men i fredags blev jag så himla läääägligt (eller inte) förkyld!! :(
   Jag ska imorgon (onsdag) åka med 3 helt okända tjejer (pratat via fb-chatten bara) till Ekolsunds slott som ligger utanför Enköping. Vi ska på Hälsocamp3 som Slejman och Jessica har fixat ihop! :) Massa träning och föreläsningar i 4 dagar!! :D Ska bli spännande men börjar bli lite nervös... :S Jag har skrivit packlista meeeen jag har inte börjat packa än. Blir nog i sista minuten kanske hehe. Men som sagt jag blev förkyld i fredags när jag som minst ville bli förkyld! För vill va frisk och pigg till detta Hälsocampet...men *peppar peppar* så verkar det som att den nästan är helt borta! DET känns underbart! :) Det ska bli såååå spännande det här campet och alla verkar så underbara som är med i gruppen "Körbaraköörändainikaklet" (Kbk). Ja jag kanske skulle säga det, att det är medlemmar från gruppen Kbk som ska med på campet :)
   Jag har aldrig varit med på ett sånt här Hälsocamp innan så vet inte alls vad de innebär...men jag känner på mig att det kommer vara en stor utmaning för mig OCH jag behöver det! :) Jag gör detta bara för min egen skull, för att jag ska må bra. Det kommer vara träning från kl.06.00 på morgonen till sent på kvällen...varvat med föreläsningar. Roligt! :D
   Sen när jag kommer hem igen från campet så hoppas jag att jag har fått så mycket inspiration och motivation att starta min viktresa fas 2! :) Jag kommer skriva ett blogginlägg igen efter helgen...kanske skriver lite om mina mål och så. Jag har insett att det kan vara bra att skriva upp vad man har för mål...Men jag ska fundera lite på det tills nästa inlägg :)
 
Ha de gött! :) Kram Nathalie
 
 
 
 
 

Kommentera här: