Nu händer det!! :)

Nu inatt eller på morgonen drömde jag att vi va två grupper som tävlade mot varandra. Det va min grupps tur. Vi sprang en sträcka och gjorde lite övningar. Osså skulle alla stanna i mitten av den sträckan och göra armhävningar. Jag kom i princip sist dit.
   Han som håller i det blåser av tiden. Förklarar att enligt honom så har redan några vunnit och gått vidare direkt för dom va snabbare m.m. Mina tårar börjar rulla nerför min kind. Jag kollar ner i gräset och blundar. Lyssnar på hans nedvärderande och negativa ord mot mig och en till tjej. 
   Då bara känner jag något som bubblar inom mig. Vi sitter alla ner på gräset, men jag blir så förbannade att jag ställer mig upp och säger högt och tydligt: "Varför har du rätt att bestämma om JAG kommer vidare eller inte?  Bara för dom va snabbare så ska DOM gå vidare?  medan jag gjorde verkligen MITT bästa, utifrån mina förutsättningar! Jag kämpade in i det sista!!". Han börjar skrika något, då säger jag: "Varför skriker du? jag har inte gjort det...jag håller en lugn ton". Då blev han paff och visste inte vad han skulle säga.  Sen så vaknade jag ur drömmen, för att jag behövde gå på toa. 

Svårt att återberätta sina drömmar ibland, men det blev på ett ungefär. Och jag tolkar den som så att det händer verkligen något med hjärnan och tänket. Omedvetet eller medvetet vet jag inte hehe. Men sån härlig känsla att våga säga ifrån.  Och att det duger verkligen gott och väl att jag gör MITT bästa ifrån MINA egna förutsättningar.  
Wow! säger jag. Härlig dröm att vakna upp ifrån...och att jag kommer ihåg den så väl!  :) 


Hälsocampet på Ekolssund slott som jag va på för två veckor sen har påverkat mig och tydligen även min hjärna. Det va mycket känslor och så på campet. Jag har inte berättat så mycket om det.  Men det kan nog bero på att det är svårt att sätta ord och skriva ner en sådan häftig och nyttig upplevelse. Jag lärde mig att jag klarar betydligt mycket mer än jag tror.  Jag klarar av att träna flera tuffa pass om dagen. Jag lärde mig också att jag måste jobba med mig själv, mitt inre..och tycka om mig själv precis som jag är. Egentligen tycka om mig själv.  
Ja - mycket känslor och tankar var det under och efter campet.  
Hälsocampet och alla som va med som deltagare, PT's, träningaledare, föreläsare m.fl. kommer jag alltid komma ihåg.  Ni finns i mitt hjärta ♥ Jag ångrar inte en sekund att jag åkte dit. Vilken upplevelse. Jag hade gärna gjort om det.  
 
Nehe nu får de snart bli frukost,  va bara tvungen att dela med mig av min dröm. 
Ha en underbar dag och tänk positivt!!! :D 
Kramar Nathalie / mittviktigaliv



Kommentarer:

1 Susanne Järlefjord:

skriven

Vilken underbar dröm !!! Heja dig! Att sätta ner foten och säga ifrån är superhärligt. Kram på dig💖

Kommentera här: