Fjärde dagen påbörjad...

Ja idag är det den fjärde dagen utan något socker alls. Visst dagen har bara börjat, men jag ska hålla mig borta hela dagen från det ändå! :)
Igår va jag hos Rolf & min lillebror Hampus i Långasten och hälsade på för min lillasyster Desireé va på besök från Linköping (Linghem) med hennes sambo Andreas och min söta systerdotter Moa! :) som jag busade massa med! Hon är bara för go! :)
Jag fuskade lite lite igår! Vi blev bjudna på god mat: Potatismos med biffar, morötter och sallad som Aina (Rolfs mor) hade gjort som är såå gott! Men jag tog bara lite potatismos, för jag känner att det är svårt att följa LCHF helt ut när man är bortbjuden på mat, man vill inte känna sig elak när man inte tar av något eller så, känns lite dumt.
Men efter maten så bjöds det på chokladpudding som är så gott, men jag höll mig helt borta från den! Tog ingenting! :) känner mig duktig och stark att jag kan stå emot så!
Till maten bjöds det även på cider och läsk, men då gick jag till kranen i köket och tog vanligt vatten :)

Nu i veckan fick jag även en gratisgåva från ICA där man fick hämta ut 4st x 50g Cloetta chokladbitar!! Man kan undra hur ICA tänker där? Nu precis efter nyår då alla eller de flesta kanske har nyårslöften att börja träna, äta nyttigare och skippa godiset! Men det är nog en baktanke med det, för om folk klara sina löften och mål så säljer juh ICA mindre godis och får sämre försäljningsiffror. Men om dom ger en gratisgåva så kanske fler faller för frestelsen att hämta chokladen för att den är gratis och sen kan dom inte stå emot när dom har den liggande hemma så dom äter upp dom och sen hamnar i samma spår som innan...att köpa mer godis! Men jag vet inte om det stämmer, men bara en fundering från mig! Hehe! Men jag hämtade iaf ut de fyra chokladbitarna ( som den snåla smålänning jag är ;) ). Jag har tänkt så här, att om jag klarar ha dom i skafferiet utan att äta dom kommer jag känna mig så stark och duktig! :) dom ligger kvar än och jag hämtade dom i fredags. Sen har jag även tänkt att sen efter ett tag när jag hållt på med LCHF och kommit in i det så kanske jag kan unna mig en chokladbit någon gång.
Mina planer nu i början är i alla fall att va väldigt hård mot mig själv, hålla hårt på "reglerna".

När det gäller motionen så har det inte blivit så mycket med den ännu de senaste dagarna. Men idag har jag och min pojkvän Robin planer på att gå en runda i alla fall! :) Hämtade gåstavar ifrån Långasten igår så jag ska testa dom idag, ska bli spännande. Ska förbättra mig med motionen framöver! Ta mig tid till det!

Hoppas ni har en skön söndag!
Kramar Nathalie / natekmally.blogg.se

Kommentera här: